أغنية (الساعة) صلاح جاهين ـ بليغ حمدي ـ أمين الموجي (من فيلم “عودة الابن الضال” إخراج/يوسف شاهين)

Posted: 13 أكتوبر 2014 in أغاني وموسيقى
الوسوم:, , , , , ,

 

طفلة: الساعة.. الساعة، انت اللي كسرت الساعة، الساعة
علي: مين، أنا؟
المجموعة: أه انت، أيوه انت، انت اللي كسرت الساعة
شخص: ساعة البيه المحترمة تقطمها بكل شناعة
شخص: تقطمها بكل شناعة
علي: أنا ما عملتش حاجة لحد أنا على القد وماشي على القد، أنا جاي أبكي عليكوا وعليا، وعلى عصفورة كانت في إيديا
المجموعة: الساعة تمنها بعمرك كله، اركع للبيه واتذلله.. اركع، قوله يا بيه وديني الشرطة، أنا مجرم وحوسط أهله
المجموعة: الساعة انت اللي كسرت الساعة، الساعة
علي: أنا.. أبدا، أنا كنت ببص لغصن الشجرة وعدتهم عصافير كانوا عشرة، وعصفورتي نقزت من كفي رميتها كأنها حتة حجرة، لأ ما رمتيهاش، خرمت إيدي وطارت م الناحية التانية
المجموعة: ها ها ها.. المجنون أهه
شخص: الأشكال دي احنا عارفينها عاقلينها على مجانينها
شخص: مجنون وحرامي يا سلام، وبتاع حركات مش عايزنها
المجموعة: الساعة انت اللي كسرت الساعة، الساعة
علي: لا، أنا كنت ببص على ألأزهار وعدتهم وكانوا كتار وشبابي كان زهرة ما بينهم مكسورة في لهيب النار
المجموعة: كسر رقبتك، تكسر ساعته، عايز تسرق من دلوقتي، تاخد زمنك وزمن غيرك وتبعزقه زي ما بعزقته
تسعدني تعليقاتكم

