أغنية (طاووس) أحمد مرزوق – أكرم مراد – كرم مراد

Posted: 29 يونيو 2016 in أغاني وموسيقى
الوسوم:, , ,
في المشية طاووس.. وف الضلمة فانوس
والشمس مكان م الخطوة تدوس، تنزل وتبوس
لو سرك سر وفاح أو نخلك نخل وراح، هطرحلك أنا حنة وأبنوس
***
أنا جايلك حبيب على الجرانيت، كما آخر طوبة في سقف البيت
بس انتي قومي من التوابيت، وأنا ادق في قلب الدنيا ناقوس
***
أنا قلبي حصان مع إنه جريح، ساند بإيدينه حيطان الريح
مستني تحومي غنا وتسابيح وأنا ألف وراكي بصوت ممسوس
***
في المشية طاووس.. وف الضلمة فانوس
والشمس مكان م الخطوة تدوس، تنزل وتبوس
في عيونك بحر حنان وف حضنك بر أمان، وف ضيك ياما غزلت شموس
***
أنا جايلك حبيب من أخر الكون، وحضمك جوه قلب حنون
بس انتي تعالي بشوق وحنين، وأنا أدق في قلب الدنيا ناقوس
***
في بحور الدنيا أنا قلبي جريء، لكنه في بحر عينيكي غريق
دايب في هواكي يا روحي سنين، وطارحلك أنا حنة وأبنوس
تسعدني تعليقاتكم

